středa 4. září 2013

Kuře na citronech

Maso nemusím mít pořád, když ho nemám, svět se mi nehroutí. Vydržím bez něj opravdu dlouho, to už jsem si ověřila. A když už jej mám, musí být jídlo z něj přímo ohromující. Jídlo, které připravím (nebo dostanu na talíři) musí vzdát poctu tomu zvířeti. Když už pro to jídlo muselo padnout, ať to stojí za to!

Dnešní recept je takovou improvizací na kuře s citronem, které jsem kdysi někde viděla, myslím, že to bylo v Apetitu. Můj spolubydlící dokonce poznamenal, že to bylo tak výborné, že to bude jeden z receptů, které musíme opakovat. Když se kuře peklo, vůně citronu a bylinek prostupovala celý byt. A když bylo hotové, snědlo se tak rychle, že jediná fotka, kterou sem mohu dát je ta těsně před vložením do trouby ;-)



Ingredience:
1 středně velké kuře 
2 citrony
čerstvá petrželka, rozmarýn, tymián a šalvěj
olivový olej
česnek- 1 stroužek
sůl, pepř

Postup:
Kuře omyjte. Do hmoždíře vložte bylinky (část šalvěje si nechejte vcelku bokem), zakápněte je olivovým olejem, přidejte stroužek oloupaného česneku, sůl a pepř. Pečlivě rozdrťte. Touto směsí potřete kuře a vložte jej do pekáčku spolu se dvěmi citrony rozkrojenými napůl a pár lístky šalvěje, které předtím v dlaních jemně promněte s olivovým olejem. Pečte cca 40 minut v troubě předehřáté na zhruba 200 stupňů.
Podávejte s pečenými bramborami. 
Přeji dobrou chuť ;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat