čtvrtek 29. srpna 2013

Cuketové smaženky od Nigelly

Co s cuketou když je jí teď plno? Je to dobrota, ale upřímně představa, že bych ji jedla pořád dokola stejně mě přímo děsí. To by byla velká nuda. Před nějakou dobou jsem si večer zapla Léto s Nigellou, díl zelená a tam jsem uviděla recept na tyto smaženky, který mě natolik zaujal, že jsem je hned musela vyzkoušet. A od té doby ještě dvakrát. Je to neskutečná dobrota a nepodobají se ničemu, co jsem předtím dělala. Pokud máte doma cuketu, určitě žhavte pánve a dejte se do toho ;-)



Ingredience:

4 cukety (asi 3/4 kg veliké)
6 jarních cibulek
250 g sýru feta
1 malý svazeček petrželky
1 malý svazeček máty
1 lžíce sušené máty
1 čajová lžička sladké papriky
140 g hladké mouky
3 velké vejce
sůl
pepř
olivový olej na smažení

Postup: 
Cukety nastrouhejte na jemno, pokud máte možnost, použijte robot, pokud ne, nezbude vám nic jiného než je nastrouhat ručně ;-).  Nastrouhané zabalte do utěrky a pořádně vymačkejte aby jste cuketu zbavili přebytečné vody.
Jarní cibulku, mátu a petrželku nasekejte a spolu s nadrobenou fetou dejte do mísy. Přidejte sladkou papriku, sušenou mátu, mouku, pořádnou špetku soli a pořádnou špetku pepře. Do směsi rozklepněte vajíčka a prošlehejte v těstíčko. Jako poslední přidejte nastrouhanou cuketu. 
V pánvi si rozehřejte pár lžic olivového oleje. Vlévejte malé hromádky těstíčka, které vždy uplácněte lžící. Smažte z obou stran do zlatova. 
Přeji dobrou chuť ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat