sobota 5. listopadu 2011

Špaldová bábovka

Taak po delší době zase přidávám pár příspěvků. Poslední dobou mám pocit, že mám čím dál tím méně času a více stresu. Možná právě proto ta náhlá potřeba sladkého. Když už nic, tak se snažím alespoň používat suroviny, které z kalorických bomb udělají snesitelnější :D. Jedním z nejrychlejších a osvědčených receptů se stala tato špaldová bábovka, kterou jsem vytvořila poupravením surovin z rodinného receptu na klasickou mramorovanou bábovku. Já ji mám ještě radši než klasickou bábovku díky jemně oříškové chuti špaldové mouky.

Ingredience:
15 dkg třtinového cukru
2 celá vejce
1/2 hrnku méně výrazného olivového oleje 
1/2 hrnku mléka
1/2 prášku do pečiva (použila jsem přiměřené množství prášku do pečiva bez fosfátů)
15 dkg hladké špaldové mouky
kakao

Postup:
Nejprve si v misce utřete cukr s vejci a olejem, poté postupně přidávejte mléko a mouku s práškem do pečiva. Vymíchejte těsto, ze kterého větší část nalejte do vymazané vysypané formy (nejlépe hrubou špaldovou moukou, ovesnými vločkami nebo namletými vlašskými ořechy). Do zbytku přidejte kakao a přilejte do formy a špejlí protáhněte do druhého těsta tak, aby jste vytvořili mramorování. Pečte v troubě vyhřáté na 180 stupňů.

Přeji dobrou chuť ;-)

1 komentář: