pátek 14. října 2011

Semi freddo s croquantem podle Jamie Olivera

Po minulém pokusu o medové semi freddo od Nigelly Lawson jsem neodolala a musela jsem vyzkoušet nějakou jinou variantu. Chtěl tomu osud, že jsem na něj narazila zrovna v seriálu šéfkuchař bez čepice od Jamie Olivera :-). A jaké bylo? Jedním slovem Božské... :-)



Nejdříve si připravte croquant, což je vlastně karamel s oříšky:

Croquant

200 g cukru (já jsem použila třtinový)
3-4 lžíce vody
200g lískových ořechů

Postup je vcelku jednoduchý: cukr s vodou necháme svařit na karamel, do kterého přidáme dopředu nasucho jemně opražené lískové ořechy. Vaříme asi minutu, promícháme a pak další minutu. Vyléváme nejlépe na tác (použila jsem kovový), který se dá prohýbat jemně potřený olejem (použila jsem olivový), rozděláme tak, aby ořechy nebyly na sobě. Díky oleji se croquant nepřilepí. Necháme asi 25minut chladnout a pak stačí prohnout tác aby se croquant odlepil. Nalámeme jej na kusy a rozdrtíme v mixéru tak, aby jsme získali jemný prášek, ale zároveň zůstaly i větší kousky ořechů.

Croquant semi freddo

50 g cukru (opět jsem použila třtinový)
4 vejce
500 ml smetany ke šlehání
1 vanilkový lusk (neměla jsem, ale použila jsem kvalitní vanilkový cukr z fruktózy a pravé vanilky)
croquant

Cukr smícháme se 4mi žloutky a dření z vanilkového lusku (popř. vanilkovým cukrem) a vyšleháme do pěny (žloutky budou světlejší). Bokem si vyšleháme smetanu do šlehačky a přidáme ji do směsi, jemně vmícháme croquant a ze zbývajících 4 bílků vyšleháme tuhý sníh, který velice jemně přidáme do směsi. Vylijeme do formy a dáme mrazit alespoň na dvě hodiny. Výsledkem je cosi naprosto úžasné, lehké jako obláček :-) .

Přeji dobrou chuť ;-)

4 komentáře:

  1. jeeej tento recept poznam, uz som toto semifredo robila doma asi 2x a to bolo niekedy strasne davno:-) ale bolo dokonale! a tie orechy som len porozbijala valcekom na cesto a tym padom ostali krasne kusky orechov a bolo to dokonaleeee!

    OdpovědětVymazat
  2. no ja prave ten mixer nemam, takze jsem to taky pomlatila palickou na maso v sacku, takze napodobne ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Isto velka mnamka. Ako tak citam, nie je to az take narocne a vysledok je skvela mlsnota.

    OdpovědětVymazat